Galla.

OBSOBSOBS!!!
Detta inlägget är inte riktad mot någon speciell.

Det här är något jag har gått och tänkt på lääänge. Måste få spy ut lite innan jag sprängs. Har HELA mitt li har jag haft människor runt mig som alltid har klagat på att dom är tjocka när dom i själva verket har varit smala/normala i kroppsvikt. Detta är något jag har tagit åt mig i såååå måååånga år. Hur kan en person som kanske har mellan 5-10 "övervikt" (enligt dom) gå runt och klaga på att DOM är tjocka. Det går lixom inte ihop i mitt huvud. Sen sitter dom och klagar på att jag är slö för att jag kanske inte orkar följa med ut på en promenad osv. Dom säger att jag är slö/lat osvosvosv. Men då skulle jag vilja säga er att ni kan få ta mina 60kg övervikt (ca) och gå med dom i en månad så ska ni se sen att det är inte så jävla lätt att orka följa med ut på promenader då det gör ont i varenda del i kroppen vissa dagar. Då är det ni sen som klagar och är dom lata och slöa.. Eller? NEJ! För det gör faktiskt ont ibland att bara röra sig. Sen skäms jag över min dåliga kondition att jag flåsar över en liten lutning. Visst vill jag orka som alla andra, men det gör jag inte just nu..
Så tänk er för nästa gång ni ska klaga över era fjuttiga kilon ni har i övervikt. Det finns faktiskt folk runt er som kämpar varje dag med sin övervikt som faktiskt är farlig...
Tack, nu har jag fått spytt ur lite galla i bloggen. Var verkligen tvungen att skriva detta innan jag smäller av och tar ut det på fel person. Känner även att detta är ett steg jag måste ta innan det blir op. Måste verkligen få ur mig skit innan så man inte göra några förhastade beslut innan det är dags.



och för att lätta upp detta inlägget så lägger jag in en super söt bild på Tuffs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback