Jag är en krigare.

Har dom senaste dagarna kommit ur balans lite men nu tror jag att jag är påväg upp på banan igen. Denna veckan har varit känslofylld, har betat av 5 möten. Sjukt jobbigt för psyket men gött att ha det gjort! I måndags var jag som sagt i Torsby, träffade först en sköterska och vi gick egenom ett häfte med diverse frågor. Sen blev det en paus på ett par timmar så jag och mamma åkte ut till Gunn och Christer där mormor och Klara var :) Vi fikade och dom tjötade typ bara, sen drog vi in till Torsby igen för att käka. Sen blev det möte med dietisten, jag tyckte drt gick bra :) Men det som fick mig ur balans var ju påminelsen om hur livet blir efter op. Det både kirurgen och dietisten rekomenderade var en Duodenal Switch. Vad är det med det du kanske tänker? Med en ds så delar man på matsäcken så man fortfarande har den nedersta matmunnen kvar och dom tar bort 2m av tarmen. Det som blir efter den open är att man har väldigt svårt för fett, man åker även på fettdiarre ist för dumping. Men det som känns jobbigt är att i ett år så ska man på möte där var 3:e månad. Bläää. Sen efter första året är det var 6:e mån i fem år. Känns inte så jätte kul direkt, MEN just den open är mest effektiv för en som mig som har såpass mycket övervikt och man har väldigt svårt för att gå upp igen..

Måste sätta mig ner och tänka lite under helgen. *suck* dessa jävla val. Men tror ds skulle vara bäst för mig... Men men. Kan ju säga att jag längtar så sjukt mycket tills efter allt det här är klart, att få visa folk att jag inte är ett jävla fetto som är korkad. För så är inte fallet, jag läser väldigt lätt mellanraderna när folk skriver eller lägger upp något. Just det här med att folk tror att jag är korkad är att jag orkar inte yttra mig om visa saker just för att jag vet att det finns folk som gör allt för att förlöjliga,trycka ner och bara vill vara jävliga. Men det kommer bli andra bullar senare.. Ni ska allt få se!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback