Underhållsbidrag

Jag och pappa har suttit och pratat ett tag nu, egentligen hatar jag att prata om sånt. Jag berätta om att jag kommer förmodligen gå över till IV och börja 3:an nästa år igen. Han kolla på mig surt och börja babla som fan om att jag måste skäpra mig hit och dit och sånt. GAsch, hört det så många gånger nu >< Det var ju likadant när jag berätta om att jag har sökt efter hjälp på VUP, då vart han likadan.. Så kommer han in på att jag sover för mycket och att jag sitter för mycket här och medans jag sitter för mycket här så är jag ute på stan för mycket säger han. Jobbigt! ><  Till slut kom vi in på underhållsbidraget och berättar att det faktiskt finns en lag, så länge jag bor hemma och går i skolan så ska jag få typ 1400:- av underhållsbidraget. Men jag sa till pappa att om jag tar upp det själv så kommer mamma bara ta upp det där med att hon måste isf sälja huset och även Klara, det hotar hon med jämt och ständigt när det gäller pengar. Och så helt plötsligt ska hon ha råd att åka till Thailand :O Iaf, jag skulle börjat få mitt underhållsbidrag från första månaden jag fyllde 18, alltså i Juni skulle jag fått det. Det står klart och tydligt att jag ska ha dom, och mamma kan inte sätta sig på tvären och säga typ att om jag ska ha dom pengarna så får jag köpa mat själv och sånt. För det ska hon betala ända tills jag fyller 21 om jag bor hemma. Så jag och pappa ska faktiskt prata med mamma om det, för då behöver jag inte låna massa pengar av henne varje månad och sen betala tillbaka och inte ha några pengar kvar sen när studiebidraget.
Hoppas jag och pappa kan fixa det, skulle underlätta så mycket för mig.
Iaf, nu har jag beställt biljetten från Trollhättan till Götene, Gött som fan. Den enda biljetten jag måste fixa nu är biljetten till Karlstad från Götene på Söndag. Men det gör jag imorrn i Karlstad.

Nu ska jag fortsätta packa, har även bestämmt vad jag ska ha på mig imorrn :) Gött mos, sminkningen gör jag under tåget xD haha. Orkar inte gå upp för att sminka mig heller :P Vill sova läääänge jue :D Höhö.

Puss.

Kommentarer
Emelie

Detta jävla problemet med pengar hela tiden, jag vet hur det är, tyvärr. Hoppas de ordnar sig för dig.

2009-01-22 @ 20:04:47 | http://withoutherwings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback