Lite natt-tänkande.

Sitter och tänker och funderar och sånt. Jag är rätt trött på livet, och varje dag kan jag få flera panikångestattacker. Så nu sitter jag och läser om panikångestattacker, jag får alltid olika attacker men dom jag har fått den senaste tiden är att jag får svårt att andas och hjärtklappning där efter påtryckningar på tårkanalen. Är alltid påväg att gråta så fort det händer, spelar ingen roll vart jag är.. Kan vara i affären,ute på stan,hemma ensam,bland folk,på bussen och på fester. Jag kan inte direkt hjälpa det. Men den sista tiden har jag kännt mig så svag och bara isolerat mig mer och mer. Går knappt till affären längre, så fort jag blir sugen på något försöker jag göra något av det jag har hemma, och om jag verkligen måste gå till affären så går jag strax innan det stänger för då är det minst folk där så då slipper jag folk´s blickar. Det är ännu värre att gå ut nu när jag inte har några fungerande hörlurar, får oftast panik utan musik för vill inte höra om någon säger något om mig. 

Olika typer av panikångestattacker

Vi skiljer på tre olika typer av panikångestattacker:

En attack som dyker upp från ingenstans och utan någon som helst synbar anledning.

En “situationsattack”. Den dyker alltid upp i speciella situationer – t ex om man kör in i en tunnel eller utsätts för andras blickar.

En attack, som kommer ibland i vissa situationer, men inte alltid.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback