Vad är vänskap?

Inatt/imorse när jag kollade på Kenza&Tyra show så hade dom en tittardröm om en tjej som ville hjälpa sin kompis som mådde dåligt. Och just den veckan hade spotlife (blondinbellas nätverk) en vecka som handlade just om detta, att man ska ta vara på sina vänner. Kenza frågade den tjejen som hade skickat in vad man kan göra för en kompis som mår dåligt "Om man är en äkta vän och bryr sig om kompisen ska man absolut inte lämna henne/honom i mörkret, utan försöka få fram henne/honom till ljuset. Jag har själv mått dåligt och mina kompisar skickade bara ett sms och frågade hur det var eller la upp något på facebook loggen. Bara att dom visar att dom bryr sig gör en så otroligt mycket gladare. Man ska även försöka få ut vännen som mår dåligt på roliga saker, som t.ex bowla,fika,shoppa eller kanske bara ha en mysig hemmakväll?"

Det hon säger är så himla rätt, att om man verkligen är en äkta vän så kan man faktiskt visa det genom ett sms. Det är många som inte vet det att ett sms kan hjälpa en person på traven upp ur träsket. Man behöver inte umgås hela tiden, men så länge man pratar med varandra så är det bra. Jag är ungefär i samma sits, känner mig bara utfryst från mina så kallade vänner. Dom gav mig löften när jag flytta hit, att vi skulle umgås mer och att dom skulle stötta mig när jag mådde sämre. Tack vare dessa människor så mår jag sämre än någonsin, jag isolerar mig. Dom enda jag umgås med är faktiskt mina föräldrar, dom är dom enda som ringer/smsar och frågar om jag vill komma och hälsa på. Eller så kommer dom förbi hos mig, det är inte långa stunden dom stannar. Men dom kommer iaf in en stund och säger hej, det är något jag uppskattar!




-Så ni som kallar er för vänner, dra dit pepparn växer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback