Even angels have their wicked schemes.

Idag fick jag då äntligen mina efterlängtade pengar :) Känner mig så jävla happy! hihi :D Idag så bakade jag och Emma snickesrutor, dom vart så jävla goda men väldigt mättande. Uuhj, går inte att äta många utan att man mår illa. Men det är bra :D Då kan man ha dom ett tag :) Så nu har jag något att bjuda på när det kommer folk, sen så har pappa fixat min gran så nu står den i fönstret :D Wohoo! Men funderar på att köpa en adventstjärna på fot, tycker dom är så jävla fina :) Men iaf, här kommer receptet på snickesrutorna. :)


Ingredienser:
350 gram jordnötssmör
300 gram ljus choklad
2 dl ljus sirap
1 ½ dl kokosflingor
1 liter cornflakes
1 dl strösocker

Gör så här:
1. Lägg bakplåtspapper i en form.
2. Koka upp socker, sirap och jordnötssmör på 1/3 värme.
3. Ta av kastrullen från plattan och tillsätt cornflakes och kokos.
4. Bred ut smeten i formen.
5. Dela choklad i bitar och smält i vattenbad.
6. Bred över chokladen och ställ in i kylen tills den stelnat.
7. Skär i bitar med vass kniv.
8. Servera och njut!


Lycka till :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback