hej. jag heter johanna och grav övervikt.





Detta är något jag har suttit och funderat på mycket och egentligen var/är det inte meningen att jag skulla skriva ut det förrens efter op. Men nu är jag så trött på det och tänker på det konstant, hur jag ska skriva det, vad jag skulle skriva osvosv. Har inte gått en dag utan att jag har tänkt på det. Så nu vill jag be er som läser detta om INGA påhopp för jag vet så väl själv hur fel det är. Here we goes!!

Min nuvarande vikt är 156-160 dom pendlar mellan dessa tal. Har stor ångest över detta, finns alltid i mina tankar. Men, i många år intalade jag mig själv att jag inte var stor, drog alltid in magen så fort jag gick utanför dörren. Varje gång jag kollade mig i spegeln så såg jag smal ut (enligt mitt huvud) "Trivdes" i min kropp och sket i ALLT! Idag om jag ställer mig framför en spegel vill jag gråta. Det gör så ont att se hur mycket jag har misshandlat min kropp! Detta är en av orsakerna till att jag valde söka för en operation.
Nu det senaste har även min kropp börjat säga ifrån ordentligt, ryggen gör så förbannat ont vissa dagar, sen ibland så ger mina knän vika när jag är ute och går och det gör så fruktansväer ONT! Därav att jag inte rör mig som jag borde göra för är rädd att jag ska ramla och slå mig ordentligt. Jag vill kunna röra på mig, men det är MYCKET som tar emot....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback